باربری حجت بار ، باربری مدرن

خیلی تعجب بر انگیز نیست که در اسباب کشی با وجود کارهای بسیار زیادی که می بایست انجام شوند، سخت تر و غیر قابل پیش بینی تر از چیزی باشد، که برنامه ریزی کرده بودید. هر چه به روز اسباب کشی و باربری نزدیک می شوید استرس شما زیاد تر شده و در نتیجه تعداد اشتباهات نا خواسته و غیر قابل اجتناب شما به صورت صعودی بالا می رود.

باربری و اتوبار حجت بار برای اینکه به شما کمک کند که جا به جایی بدون استرسی از شروع تا پایان داشته باشید، به شما پیشنهاد می کند تا نگاه اجمالی به ۹ تا از اشتباهات رایج که در هنگام بسته بندی اثاثیه ممکن است رخ دهد، بیاندازید.

۱ – شروع بسته بندی اثاثیه بدون برنامه ریزی

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که در بسته بندی اثاثیه منزل رخ می دهد، شروع به بسته بندی هریک از وسایل منزل بدون داشتن برنامه ریزی در ذهن یا برنامه ریزی که روی کاغذ نوشته شده باشد، است. مشکل بسته بندی وسایل منزل بدون برنامه ریزی و به صورت رندم این است که، هرچند شما فکر می کنید که فرایند سخت بسته بندی اثاث منزل را شروع کرده اید و به صورت آهسته و با درایت پیش می روید ، اما باید به شما بگیم که وقت خود را هدر داده اید. و زمان دقیقا همان چیزی است که در زمان اسباب کشی و جا به جایی نمی توانید به صورت لاکچری هزینه کنید ، چون به آن بسیار احتیاج دارید.

بهترین راه نوشتن یک تقویم و برنامه ریزی بسته بندی شخصی است، که می توانید این کار را با مشورت گرفتن از کسانی که به تازگی اسباب کشی کرده اند انجام دهید. این کار باعث می شود بهره وری شما در بسته بندی اثاث بسیار بالا رود. اطمینان حاصل کنید که بسته بندی وسایل خانه را الویت بندی کنید.

۲-رها کردن بسته بندی اثاثیه برای روز حمل بار

 

 

 

 

“بعدا” کلمه بسیار خطرناکی می باشد مخصوصا زمانی که درباره بسته بندی اثاثیه منزل صحبت می کنیم. یکی از بد ترین اشتباهات قرار دادن مقداری از کار بسته بندی برای بعد جهت رسیدگی به کارهای دیگر که فکر می کنیم ضروری تر هستند است.

مسئله اینجاست که، بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر زمان تا روز بزرگ آمدن باربری و حمل اثاثیه داریم، هرچقدر که تمایل در به تعویق تنداختن بسته بندی داشته باشیم، شروع بسته بندی سخت تر می شود. تعویق باعث ایجاد استرس می شود، استرس یاعث ایجاد وحشت می شود و وحشت یاعث تصمیم گیری بد می شود.

این جمله را یاد داشت کنید و یا کاملا به خاطر داشته باشید که : تنها راه اینکه کاری را درست انجام دهید، این است که آن را همین الان شروع کنید. در واقع به این معناست، که از همان لحظه که جا به جایی شما قطعی شد، شروع به بسته بندی کنید.

۳- فکر کنید که دسته بندی کردن اثاثیه منزل وقت تلف کردن است

وقتی زمانی که صحبت از اشتباهات بسته بندی میشه، یکی از اشتباهات رایجی که اغلب افراد دچار آن می شوند، ان است که بدون جدی گرفتن دسته بندی اثاثیه شان شروع به بسته بندی می کنند. البته کاملا درست است که افراد با بسته بندی تمام وسایلی که دارند و دسته بندی آنها زمانی که در خانه جدید رفتند زمان زیادی ذخیره میکنند.

فقط یک مشکل وجود دارد، آن هم اینکه این روش کاملا غلط است. این روش نه تنها زمان زیاد تری در بسته بندی از شما میگیرد بلکه هزینه اسباب کشی شما را نیز زیاد می کند. هرچه تعداد کارتن های شما بیشتر شود ، هزینه باربری شما نیز افزایش می یابد.

۴- عدم استفاده از تجهیزات بسته بندی با کیفیت

 

 

در زمان بسته بندی اثاث منزل مشکلات و اشتباهات زیادی به وجود می آیند ولی یکی از اشتباهاتی که اغلب افراد برای صرفه جویی در هزینه اسباب کشی انجام می دهند، عدم استفاده از تجهیزات بسته بندی با کیفیت است. که به عنوان معصوم ترین اشتباه قبل از اسباب کشی شناخته می شود.

مشکل اصلی این است که اغلب انجام یک اشتباه منجر به وجود آمدن اشتباهات و مشکلات دیگر می شود. و به همین سبب ممکن است فکر کنید که می توانید وسایلتان را با هر چیزی که دم دستتان است بسته بندی کنید . و این کار تمامی فرایند بسته بندی و اثاثیه منزل شما را به خطر می اندازد.

برای مثال، استفاده از کارتن های چیپس و پفک که اغلب افراد از سوپر مارکت ها تهیه می کنند و بعد از قرار دادن وسایل و کمی سنگین شدن به راحتی پاره می شوند و وسایل شما آسیب می بیند. حتما سعی کنید از تجهیزات بسته بندی استاندارد استفاده نمایید ، تا وسایل شما آسیب نبینند.

۵- عدم داشتن جعبه وسایل ضروری

 

یکی از اشتباهات رایج دیگر که حتی ادم های باهوش هم انجام می دهند، قرار دادن وسایل ضروری درون ماشین باربری می باشد. تا زمانی که ماشین به مقصد نرسد و خالی نشود هیچ دسترسی به آنها ندارید. و بدون داشتن دسترسی به وسایل ضروری مورد نیاز استرس شما دو چندان شده و می تواند به مرز آسیب زدن نزدیک شود.

با جلو گیری از این اشتباه جان خود را نجات دهید. این مخصوصا زمانی کاربردی تر و خطرناک تر می شود که شما بچه دارید و یا جا به جایی شما مسافتش زیاد باشد و از شهری به شهر دیگر بروید.

در اینجا چند مورد از وسایل ضروری که می بایست جداگانه بسته بندی کنید و همراه خود داشته باشید آورده شده است: بطری آب، ساندویچ، دارو، لباس اضافه، مواد بهداشتی ضروری، ست لوازم و ابزار، اسباب بازی و وسایل ضروری دیگری که برای بچه و یا حیوان خانگی شما لازم است.

۶- پر کردن کارتن های اسباب کشی برای ذخیره زمان

بدون در نظر گرفتن آنکه چه چیز هایی تا به حال درباره مقدمات بسته بندی و نحوه بسته بندی خوانده اید و یا از دوستان و آشنایان شنیده اید. هزینه ارتباط مستقیمی با امنیت وسایل شما دارد. هم امنیت شما و هم امنیت اثاثیه منزل شما که به خانه جدید انتقال می دهید.

تمام موارد از جمله، بیشتر شدن هزینه اسباب کشی نسبت به برآورد شما، و یا از دست دادن ساعتی در هنگام بارگیری ماشین حمل بار باربری، نمی تواند قابل مقایسه با حوادث فابل رخ داد مرتبط با امنیت بسته بندی اثاث منزل شما باشد.

نکته ای که بسیار مهم است این است که : وسایل سنگین تر را در کارتن های کوچک تر و وسایل سبک تر را در کارتن های بزرگ تر قرار دهید. به خاطر داشته باشید که هر کارتنی ظرفیت تحمل وزنی دارد که کارتن های مخصوص اسباب کشی معمولا تا ۳۰ کیلوگرم توان دارند. این مسئله را در زمان بسته بندی کتاب ها بسیار دقت کنید.

۷- رها کردن فضای خالی در کارتن اسباب کشی

از دیگر اشتباهاتی که اغلب افراد در بسته بندی اثاثیه منزل مرتکب می شوند ، خالی گذاشتن فضای خالی در کارتن ، مخصوصا در بسته بندی وسایل چینی و شکستنی این بخاطر وجود فضای خالی و پر نشدن کامل و عدم استفاده از فضا نیست. بلکه بخاطر این است که اگر فضای خالی را با پوشال کاغذ یا بابل رپ پر نکیند در جا به جایی تکان خورده و می شکنند.

۸- جلو رفتن و بسته بندی کردن وسایلی که نباید بسته بندی کرد

از دیگر اشتباهات رایج بسته بندی وسایل و لوازمی است که باربری و اتوبار آن ها را حمل نمی کنند. برای اطلاع از آن قبیل وسایل در زمان رزرو باربری از آن شرکت بپرسید و لیست اقلامی که حمل نمی کنند را جویا شوید.

بسته بندی کردن وسایلی که اتوبار آنها را حمل نمی کند وقت تلف کردن است.

اغلب وسایلی که آتش زا و خطر انفجار دارند را باربری حمل نمی کند.

در کل این سایل به چهار دسته تقسیم می شوند.

کالا های خطرناک : مواد قابل اشتعال، مواد منفجره، که می تواند به فرد اسیب برساند

غذاهای فساد پذیر: این مورد بیشتر مربوط به جا به جایی های طولانی می باشد

حیوانات خانگی: این مورد بستگی به شرکت باربری دارد

گیاهان: گیاهان بسیار حساس و شکننده اند. بهتر است آن ها را به یک دوست خوب اهدا کنید یا با وسیله شخصی خود حمل کنید یا از قبل در باره آنها با اتوبار مشورت کنید.

۹- فکر کنید که حافظه شما آنقدر قوی است که نیاز به برچسب زنی کارتن ها ندارید

آیا حوصله آن را دارید که پس از اسباب کشی به خانه جدید ساعت ها به دنبال وسایلتان بگردید؟

بسیار جالب است که بدانید این قبیل اشتباهات زمانی به وجود می آید که افراد دارای اعتماد به نفس زیادی نسبت به به خاطر سپردن اقلام و جایگاه آنها می باشند. حتی اگر در به خاطر سپردن اقلام بسیار ماهر باسید، باید به خاطر داشته باشید که فرایند اسباب کشی بسیار فرایند پر چالشی است که اغلب باعث سر در گمی می شود.

با بر چسب زنی کارتن ها دیگر نیازی به وقت تلف کردن برا پیدا کردن وسایل در خانه جدید نیست.

نحوه برچسب زنی کارتن اسباب کشی

کاربر سایت

نویسنده کاربر سایت

More posts by کاربر سایت

ارسال نظر

هم اکنون تماس بگیرید(1811)