یک از بهترین مزایای پروسه اسباب کشی فرصت بازبینی دوباره تک تک وسایلتان است و خلاص شدن از آنهایی که در آینده دیگر نیازی به آن ندارید . این فرصت به ندرت به دست می آید پس از آن استفاده کنید.قبل از شروع مرحله بسته بندی شما باید لیستی داشته باشید که شامل وسایل دور ریز و آنچه با خود به خانه جدید می برید داشته باشید.برای قابل فهم بودن اینکار باید بدانید که چرا نمی توانید تمام وسایلتان را با خود به محل سکونت جدید انتقال دهید.الان زمان پرسیدن این است که آیا /چرا/چه وسایلی باید به خانه جدید ببرم؟

چرا نباید همه وسایل را با خود به خانه جدید برد؟

اگر فکر کردید که با جمع کردن تمام وسایل و منتقل کردن آنها به خانه جدید به صورت سرسری می شود گذشت باید بدانید که مرتکب اشتباه بزرگی شده اید.در واقع شما با بسته بندی تمام وسایل هم به هزینه های باربری خود برای اجسام بلا استفاده اضافه کرده اید و هم زمان زائدی را برای بسته بندی و باز کردن آنها صرف کرده اید.

پول
هرچه بیشتر وسیله حمل کنید به ازای وزن آن هزینه اضافی پرداخت می کنید.

زمان
زمانی که برای بسته بندی وسایل صرف می کنید بسیار زیاد و طاقت فرسا است اما این کار با ارزش را با صرف کردن  ساعتها بسته بتدی وسایلی که در همان لحظه اول باید دور ریخته می شد اشتباه جبران ناپذیری است.

فضا
آیا خانه جدید به اندازه تمام وسایل خانه قدیمی فضا دارد؟ اگر به خانه بزرگتری نمی روید بدانید که با مشکل کمبود جا در هنگام بازکردن بسته بندی ها مواجه خواهید شد.

پول
دوباره پول؟ بله ،اینبار پولی که از فروش این وسایل به دست می اوردید و از دست داده اید را خاطر نشان می کنیم.

چه چیزهایی را با خود نبریم

در قسمت بعدی به شما می گوییم که چه چیزهایی که برای شما با ارزش ، گران،قابل استفاده و سودمند هستند را نگهداری کنید. اما ابتدا به وسایلی بپردازیم که نباید در هنگام اسباب کشی با خود حمل کنید.

چرا؟هنگامی که شما از شر وسایلی که نباید با خود به خانه جدید ببرید راحت می شوید شما با وسایلی که باید به محل جدید سکونت حمل کنید باقی می مانید.

شکستنی ها

وسایل می شکنند و برخی از آنها حتی قابل تعمیر هم نیستند پس چه سود اگر توستری را که کار نمی کند بسته بندی کرده و به خانه جدید منتقل کنید.اقلام فرسوده

اصلا نگران اقلام فرسوده مثل لباس و کفش و وسایل فرسوده خانه هنگام دور ریختن نباشید چون در نهایت شما نمی دانید با آنها در خانه جدید چه کار خواهید کرد.
لباسهایی که اندازه شما نیستند-همینجوری بیرون نیندازید ممکن است آنها اندازه کسی دیگر باشد که به آن احتیاج دارد.
اجسام یک جور

این خوب است که چندین حوله یا رو تختی یا مجسمه و غیره … داشته باشیم اما هزینه حمل بار برای وسایلی که برای منظور مشخصی از آنها موجود است کار عاقلانه ای نیست.
کتابهایی که خوانده اید

تنها برخی از کتبی هستند که ازرش بازخوانی آنها برای یک عمر وجود دارد و نه همه آنها. پس این فرصت را مقدم شمرده و با اهدای آنها یا فروش آنها فرصت خواندن کتاب جدید را در خانه جدید فراهم کنید.
وسایلی که اصلا استفاده نکرده اید-حتی بکارترین وسایل روزی از کارآیی می افتند و ارزش پرداخت هزینه باربری به خانه جدید را ندارد.
وسایل حمل غیر مجاز

بعضی از اقلام خانه ما برای حمل به منزل جدید اگر مسافت زیاد باشد یا خارج از کشوراجازه حمل ندارند و شما ناچار به ترک آنها هستید.
چه چیزهایی را با خود به خانه جدید حمل کنیم؟

 

در قسمت بالا لیستی از وسایلی که نباید با خود حمل کنید را ارائه دادیم .اکنون وقت آن است تا بدانیم چه وسایلی را باید همیشه و در تمام اسباب کشی ها به همراه داشت :

مدارک شخصی

شما باید مدارک شخصی خود را همیشه به همراه داشته باشید علاوه بر اینکه ممکن است هنگام اسباب کشی به ان نیاز پیدا کنید بلکه سپردن انها به تیم اتوبار کار عاقلانه ای نیست چون ممکن است در طول مسیر هر اتفاقی بیافتد و هیچکس جز خود شما مطمئن تر برای حمل اسنادی مانند بیمه, مدارک مالی, پزشکی, گواهینامه و غیره را حمل کند.
وسایل ضروری

این آیتم شامل مواردی است که شما در روز اسباب کشی برای یک روز تمام نیاز دارید . یک جعبه مهیا کنید و داخل آن را با اقلامی مثل کمکها اولیه و وسایل بچه ها و حیوانات, غذا و فیره را در آن برای روز اسباب کشی تدارک ببینید.
وسایل الکترونیک

اکثر وسایل الکترونیک گران هستند و شما علاقه ای ندارید که آنها در حین اسباب کشی صدمه ببینند پس وسایلی مثل تلفن همراه یا تبلت , کنسول بازی و غیره را که قابل حمل هستند را خودتان حمل کنید. البته مجبور هستید که وسایل یزرگتر مثل تلویریون یا یخچال و غیره را به عهده شرکت اتوبار بگذارید اما بیمه کردن آنها هنگام باربری را فراموش نکنید.
جواهرات

جواهرات و وسایل قیمتی به هر عنوانی باید از طریق شما حمل شوند چون بسیار گران و ارزشمند هستند پس با یادگیری طرز بسته بتدی ایمن آنها به راحتی با خود به هر جایی حمل کنید.
هدایای خانوادگی

باید دانست جز اینکه این وسایل با ارزش سنگین باشند و حمل آنها توسط شما ممکن نباشد(ساعت دیواری پدر بزرگ) بهتر است خودتان حمل کنید تا صدمه ای به آنها وارد نشود.
آنتیک ها

وسایل آنتیک را اگر کوچک بودن خودتان حمل کنید و اما اگر بزرگ بودن حتما با یک شرکت باربری حرفه ای به منزل جدید حمل کنید.
اثار هنری و کلکسیونی

مطمعنا شماآثار هنری و کلکسیون خود را به خانه جدید می برید پس حتما در نظر داشته باشید که از یک شرکت باربری حرفه ای برای بسته بتدی آنها استفاده منید تا آسیبی به آنها نرسد.
وسایلی که شما استفاده خواهید کرد

قاعدتا هنگام جدا کردن وسایل این سوال به فکر شما ختور می کند : آیا من به این وسیله در آینده نیاز خواهم داشت؟ این بی معنی است که شما در هر اسباب کشی وسایلی را از دست دهید و به امید بازگشت آنها در آینده باشید.
واقعا بسیار ساده است,  اگر از آن استفاده خواهید کرد نگهدارید و خلاص شو از، دستش اگر دیگر به آن نیاز ندارید.

باربری و اتوبار حجت بار:

تنها با شماره ۰۵۱۳۶۲۰۲۰۲۰ بدون نیاز به پیش شماره از سراسر ایران حتی با موبایل پاسخگویی شبانه روزی هم وطنان عزیز می باشد.

کاربر سایت

نویسنده کاربر سایت

More posts by کاربر سایت

ارسال نظر

هم اکنون تماس بگیرید(1811)