خانه یک پناه گاه است، قطعه ای از جهان هستی که متعلق به ماست و درون آن می بایست احساس امنیت کنید. برای نگهداشتن این امنیت می بایست دردسر و مشکلات را از بهشت کوچک خود دور نگه دارید. شما می بایست امنیت خانه خود را تا جایی که می شود بالا ببرید. این کار باید سریعا بعد از اسباب کشی و انتقال به خانه جدید شروع شود. شما با منطقه جدید آشنا نیستید و نمی دانید چه اتفاقی ممکن است بیفتد.

نتایج و تحقیقات پلیس نشان می دهد که احتمال سرقت خانه ها در ۲ سال اول تقریبا دو برابر سرقت بعد از دوسال است. پس به این معناست که به محض جا به جایی می بایست شروع به افزایش امنیت خانه بکنید.

باربری و اتوبار حجت بار همواره به فکر امنیت مشتریان خود حتی بعد از اسباب کشی می باشد از این جهت این مقاله را جهت افزایش اطلاعات در جهت تقویت سیستم ایمنی خانه ها آماده نموده است.

چگونه خانه را در برابر ورود سارقین محافظت کنیم؟

۱-قفل ها را عوض کنید

شما هیچ اطلاعی ندارید که ممکن است قبل از شما چند نفر کلید آنجا را داشته باشند، پس بسیار ضروری است که در قدم اول بعد از اسباب کشی قفل های ورودی را عوض کنید. حتما قفل تمام ورودی ها از درب ، پنجره ، پاسیو و یا حیاط را عوض کنید. می توانید ازسیستم های جدید قفلی و الکترونیکی استفاده کنید که برای باز شدن نیاز به کد داشته باشند. و حتی می تواند آنها را به گونه ای تنظیم کرد که در ساعت خاصی عمل کند و در بعضی ساعت ها کار نکند.

به خاطر داشته باشید : هرگز یک کلید یدک را در جعبه نامه، زیر پا دری، و یا در محل های معمول دیگری قرار ندهید. در کل بهتر است که کلیدی را مخفی نکنید و اگر واقعا نیاز به این کار هست، آن را به همسایه مورد اطمینان خود بسپارید.

اگر همسایه مورد اطمینان هم نداشتید جایی بسیار امن برای مخفی کردن کلید پیدا کنید که فقط شما و خانواده شما از آن خبر داشته باشد.

۲- نصب دزدگیر در خانه

نصب دزدگیر در خانه ایده بسیار مناسبی برای جلوگیری از سرقت و ورود دزد است. نه تنها با ورود سارق به خانه شروع به اعلام با اژیر می کند، بلکه وجود آن باعث ایجاد ترس و عدم تلاش سارق برای ورود به خانه می شود.

شدیدا توصیه می شود که برای تمامی وروردی ها و پارکینگ دوربین مداربسته با قابلیت ضبط تصاویر قرار دهید. برای محکم کاری و ایجاد نهایت امنیت داخل خانه هم می توانید تعدادی دوربین قرار دهید.

سنسور هایی وجود دارد که قابل نصب روی پنجره و درب ها می باشند که به محض رد شدن از آنها روی گوشی همراه شما اخطار می دهد. و شما را از ورود افراد مطلع می سازد.

ایده مناسب دیگر چسباندن برچسب روی ورودی خانه است که اعلام کند این خانه دارای موارد امنیتی از قبیل دوربین و دزدگیر می باشد. از برچسب های دارای برند دوربین شما و دزدگیر شما هستند استفاده نکنید چون ممکن است دزد ها با بررسی برند آن نحوه خنثی کردن آن را یاد بگیرند.

به خاطر داشته باشید: حتما تمام سیم های دوربین ها و سنسورها مخفی باشد و دم دست و قابل مشاهده نباشند.

۳- درها و پنجره ها را ایمن کنید

استفاده از درب های ضد سرقت
نصب محافظ در روی در های ورودی
نصب محافظ روی پنجره ها

۴- چراغ های بیرونی را اضافه کنید

افزایش چراغ های بیرونی خانه به خصوص قسمت ورودی ، به میزان زیادی در جلوگیری از ورود سارقین تاثیر تاثیر گذار است. وسایل پیشرفته امنیتی خانه وجود دارد که می توانید آنها را تهیه کنید. این قبیل وسایل می تواند مانند سنسورهای نوری باشد که به محض نزدیک شدن به آنها چراغ ها روشن می شود.

استفاده از سگ نگهبان برای خانه و ویلای حیاط دار می تواند گزینه مناسبی نیز باشد.

کاربر سایت

نویسنده کاربر سایت

More posts by کاربر سایت

ارسال نظر

هم اکنون تماس بگیرید(1811)