بسته بندی در سریع ترین زمان

بسته بندی اثاثیه منزل گاهی می بایست به سرعت انجام شود، چرا که در بعضی شرایط مجبور به اسباب کشی فوری می شود. اتوبار و باربری حجت بار در این مقاله به شما کمک می کنند تا در این شرایط از عهده کار ها به خوبی بر بیایید.

تقریبا بیش از یک قرن از اعلام تئوری نسبیت انیشتن می گذرد که می گوید ، فضا و زمان دو عامل مرتبط برای فرد مشاهده کننده می باشند و فقط قابل توصیف برای یک فرد خاص و یا یک موقعیت خاص می باشند. وقتی به این موضوع فکر میکنید، مثال های زیادی به ذهن شما می رسد که اصل نسبیت را ثابت کرده اند. این نسبیت زمان می تواند با توجه به موقعیت فرد زیان وار یا مفید باشد. اگر شما رویکر درستی را انتخاب کنید می توانید زمان را به چالش بکشید ، غیر ممکن به نظر می آید اما شدنی است .

امروزه بخاطر وسعت کارها و افزایش مسئولیت ها زمان کمی برای رسیدگی به امور دیگر داریم و به ارزش زمان بیشتر پی برده ایم و یکی از دلایلی که بیزنس ها به سمت اینترنتی شدن رفته اند دقیقا همین مسئله زمان می باشد.

حال ما با توجه به تجربه خود در زمینه حمل بار و اثاثیه منزل و بسته بندی به شما نکاتی را می گوییم تا بخش عمده ای از زمان گران بهای خود را در اسباب کشی حفظ کنید.

وقتی دیواری وجود دارد، حتما راهی هم وجود دارد. مهم نیست که برای اسباب کشی یک هفته یا حتی ۳ روز یا یک روز فرصت دارید، شما با سرعت کافی می توانید تمامی بسته بندی ها را انجام دهید.

سریعا شروع کنید

 

فکر کردن به اینکه این زندگی برای شما نا عادلانه است را فراموش کنید، شما می بایست شرایط را بپذیرید، خودتان را متقاعد کنید که این کار را باید انجام دهید و سریعا شروع کنید. به محض اینکه متوجه می شوید که باید اسباب کشی کنید همان لحظه زمان شروع بسته بندی اثاثیه ، بدون وقفه می باشد.

مطالعه کنید: سوالات مهم قبل از جا به جایی

وسایلتان را تفکیک کنید

زمان ممکن است عامل نسبی باشد، اما مقدار وسایلی که برای بسته بندی و حمل دارید رابطه مستقیم و ثابتی با زمان دارد ، هرچه اقلام بیشتری برای جا به جایی داشته باشید زمان بیشتری را باید صرف بسته بندی آنها بکنید. پس برای سرعت بخشیدن به بسته بندی وسایل منزل شما می بایست تعداد اقلام را کم کنید.

به همین راحتی (البته این کار از هزینه اسباب کشی شما هم می کاهد) :

. سراغ تمام وسایل خانه بروید و بررسی کنید که آیا در خانه جدید به آنها نیاز دارید؟ آیا دارای ارزش مالی می باشند یا برای خود شما ارزشی دارند؟ و …

. بر اساس ارزیابی خود وسایل را به سه دسته ” بسته بندی شود” و ” اهدایی” و ” دور ریختنی” تقسیم نمایید، متاسفانه چون زمان کافی ندارید نمی توانید دسته به عنوان ” برای فروش” انتخاب کنید. اگر درباره بعضی از وسایل مطمئن نیستید به زحمت ، زمان و هزینه ای که برای بسته بندی و حمل آن متحمل می شوید فکر کنید و با توجه به آن تصمیم بگیرید. فراموش نکنید در حال حاضر سرعت الویت اول را دارد.

. وسایل دور ریختی را به نزدیک ترین محل بازیافت تحویل دهید و از دوستان و آشنایان بخواهید بیایند و نگاهی به اهدایی ها بیندازند و اگر لازم داشتند بردارند، در غیر آن صورت به نزدیک ترین خیریه اهدا کنید.

مطالعه کنید : بسته بندی اثاثیه منزل

فیلم بسته بندی اثاثیه توسط حجت بار

چه چیزهایی را بسته بندی نکنید

با باربری تماس بگیرید و از آنها بپرسید چه چیزهایی شامل موارد ممنوعه حمل به دلیل مسایل ایمنی می باشد، تا به جهت وقت خود را صرف بسته بندی و آماده سازی آن ها نکنید.

یک جدول زمانی بسته بندی ایجاد کنید

ممکن است باورش برایتان دشوار باشد اما اگر در ابتدا مانی را صرف برنامه ریزی دقیق بسته بندی بکنید، زمان زیادی را برای خود در جمع آوری وسایل خریده اید. به جای بسته بندی اثاثیه رندوم به صورت رندوم ( که اینکار زمان بیشتری از شما می گیرد چون باعث یه وجود آمدن مشکلاتی از جمله فراموشی محل و کارتون وسایل مورد نظر می شود) شما یک برنامه هدفمند برای انجام بسته بندی دارید که از ابتدا شما را هدایت و سازماندهی میکند.

برنامه بسته بندی شما به شما کمک می کند تا بسته بندی را به صورت منطقی و اصولی انجام دهید و روی زمان بندی با توجه به زمان موجد پیش بروید.

می بایست اتاق ها را با توجه به زمانی که دارید توزیع کنید و بخش های بزرگ را ( بسته بندی آشپزخانه) به بخش های کوچک تر ( بسته بندی بشقاب ها، بسته بندی وسایل چخت و پز و …) تقسیم کنید. برای هر کدام زمانی را مشخص کنید.

مطالعه کنید : بایدها نباید های اسباب کشی

تجهیزات بسته بندی مناسب تهیه کنید

استفاده از کارتن های قدیمی یا قرض گرفتن از همسایه و یا استفاده از کارتن های سوپر مارکت ها اگر چه کم هزینه به نظر می رسد اما انتخاب مناسبی برای زمانی که زمان کمی دارید نمی باشد. نه فقط زمان کافی برای پیدا کردن کارتن ندارید، بلکه زمان بیشتری از شما برای بررسی سالم بودن آنها و بسته بندی محکم تر و صرف زمان و هزینه بیشتر برای اطمینان از صدمه نرسیدن وسایلتان می گیرد.

به همین منظور ما شدیدا پیشنهاد می کنیم که تجهیزات بسته بندی نو و استاندارد از جمله کارتن اسباب کشی، نایلون حبابدار، استرج و …. را تهیه نمایید. اتوبار حجت بار با توجه به سال ها تجربه اقدام به گرد آوری بهترین محصولات بسته بندی نموده که می توانید آن ها را در قسمت بسته بندی مشاهده فرمایید.

از وسایلتان قبل از بسته بندی عکس بگیرید

شما زمانی برای یاد داشت برداری از اقلام در هر کارتن ، و ضعیت قرارا گیری و تعداد کارتن ها ندارید، اما با گرفتن عکس کاملا از وضعیت سلامت کارتن، تعداد و محل قرار گیری وسایلتان مطلع می شوید. در کنار این موارد این عکس در زمان چیدمان زمان زیادی را برای شما حفظ می کنند. شما نیاز ندارید سراغ دستورالعمل یخچال، تلویزیون و .. بروید تنها با دیدن عکس ها آن ها را مثل قبل سرهم کرده و حتی می توانید دکور یا کتابخانه تان را مثل قبل چیدمان کنید.

مطالعه کنید : ۵ اشتباه اسباب کشی توسط خودتان

از دوستان و اشنایان کمک بخواهید

هر یک نفر کمک بیشتر می تواند چندین ساعت کار شما را جلو بی اندازد، پس هرچه کمک بیشتر، بهتر. تمام افراد خانواده را به کار بگیرید حتی کودکان ( البته اگر به قدر کافی بزرگ شده اند) ، از دوستانتان دعوت کنید تا به شما کمک کنند و در کنار هم زمانی را سپری کنید و در این میان راجب به مسایل مختلف صحبت کنید. برنامه بسته بندی سریع شما حتی می تواند در کنار دوستان به همرا موزیک و بازی در ارتباط با بسته بندی تبدیل به یک سرگرمی  شود.

وسایل مهم را کنار بگذارید

مهمترین چیزی که قبل از شروع بسته بندی باید به یاد داشته باشید. کنار گذاشتن وسایلی است که تا روز اسباب کشی و حتی تا چند روز پس از اسباب کشی به آن ها نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که وسایل ضروری شما با دیگر وسایل قاطی نشوند ( چیزی که در زمان بسته بندی سریع به راحتی اتفاق می افتد) و در نهایت باعث هدر رفتن وقت و باز کردن کارتن هایی که بسته بندی شده اند می شود.

کاربر سایت

نویسنده کاربر سایت

More posts by کاربر سایت

ارسال نظر

هم اکنون تماس بگیرید(1811)