وسایل آسیب پذیر و نحوه صحیح بسته بندی

باربری در فصل تابستان بیشترین درخواست خود را دارد و اکثر افراد این فصل را برای اسباب کشی و حمل بار انتخاب می کنند. حال که کم کم به پایان فصل تابستان نزدیک می شویم و فصل مدارس نزدیک است. اگر شما هم یکی از اون دسته افراد هستید که قصد اسباب کشی در تابستان را دارید ما در اینجا قصد داریم به شما کمک کنیم که اسباب کشی راحت تری داشته باشید.

قبل از شروع به بسته بندی اثاثیه، یک بازی انجام دهید. کدام یک از وسایل شما شکستنی هستند؟ چه تجهیزاتی بسته بندی برای آنها احتیاج دارید؟

متاسفانه مشاهده شده که خیلی از افراد اقدام به بسته بندی اثاثیه خود بدون داشتن هیچ گونه اطلاعاتی می کنند و بسته بندی آنها اصلا استاندارد و قابل اطمینان نبوده است و اغلب منتج به اسیب دیدن وسیله و شکستن آن می شود. در مرحله اول به شما پیشنهاد میکنیم تا اجازه دهید پرسنل بسته بندی حرفه ای  که در اتوبار آموزش دیده اند این کار رو برای شما انجام دهند. اگر چه برای اون دسته افرادی که دوست دارند کار ها رو خودشان انجام دهند و هزینه اضافی نکنند، ما مجموعه ای از ۱۰ وسیله آسیب پذیر که معمولا در اسباب کشی آسیب می بینند تهیه کرده و همچنین نحوه بسته بندی و مراقبت از آنها را نیز برای شما شرح می دهیم .

۱-لیوان ها

 

تعجبی نیست که به عنوان شماره یک معرفی می شوند چون تجربه نشان داده که در حین اسباب کشی بیشترین میزان شکست برای لیوان ها بوده است.

بسته بندی: یکی از کلیدی ترین عوامل موثر در بسته بندی لیوان ها برای جلو گیری از شکستن و آسیب دیدن آنها استفاده از کارتن مناسب می باشد. استفاده از کارتن اسباب کشی حجت بار که ۵ لایه بوده می تواند گزینه مناسبی باشد. لیوان را به صورت افقی روی کاغذ بسته بندی یا نایلون حبابدار قرار دهید.  گوشه نایلون یا کاغذ را گرفته و روی لیوان قرار دهید و سپس لیوان را غلت دهید تا کاملا دور آن گرفته شود. اطمینان حاصل کنید که کل آن را در بر گرفته حال با توجه به حساسیت جنس لیوان ۲ تا۴ دور  به دور لیوان بچرخانید. حتما روی آن بنویسید که در زمان باز کردن لیوان ها قاطی نشوند. انتهای کارتن اسباب کشی را با کاغذ یا یک حوله نرم پر کنید. سپس لیوان های بسته بندی شده را به صورت عمودی قرار دهید. بعد از اینکه سطح پر شد روی لیوان ها مجدد کاغذ یا حوله نرم گذاشته و سری بعدی لیوان ها را عمودی قرار دهید. عمودی قرار دادن لیوان ها بسیار مطمئن تر است. همین کار را ادامه دهید تا کارتن پر شود. و در نهایت قبل از بستن درب کارتن فضا های خالی را با کاغذ باطله پر کنید.

۲- بشقاب ها

 

بیشترین اشتباه در اسباب کشی، معمولا اکثر افراد بشقاب ها را بدون قرار دادن کاغذ یا محافظ بین آنها بسته بندی می کنند. اگر شما هم نمی خواهید صدای شکستن آنها را از داخل کارتن بشنوید پیشنهاد می کنم ادامه را مطالعه کنید

نحوه بسته بندی: برای جلوگیری از شکستن بشقاب ها ابتدا هرکدام را درون کاغذ بسته بندی یا نایلون حباب دار قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که کل بشقاب پوشیده شده. روی بسته بندی نوع بشقاب را بنویسید. همیشه مقدار زیادی چسب برای بستن بالا و پایین کارتن اسباب کشی استفاده نمایید تا کاملا محکم شود و در جا به جایی باز نشود. کارتن را در دو جهت چسب بزنید. قبل از اینکه بشقاب های بسته بندی شده را درون کارتن قرار دهید، حتما کف آن را با کاغذ باطله یا حوله نرم پوشش دهید. بشقاب ها را به صورت افقی قرار دهید و پس از پر شدن لایه اول مجدد روی آنها را کاغذ باطله یا حوله قرار دهید و و دوباره ردیف دیگری بچینید تا کارتن پر شود و قبل از بستن درب کارتن حمل حتما فضا های خالی را با کاغذ باطله پر کنید.

۳-اثر هنری

 

اغلب آثار هنری شکننده بخاطر فضای خالی موجود در کارتن و نبود کافی محافظ می شکنند و یا اسیب می بینند.

نحوه بسته بندی : برای بسته بندی اشیاء هنری ابتدا کف کارتن را با حوله نرم، کاغذ باطله یا نایلون حباب دار بپوشانید.سپس وسیله مورد نظر را درون کارتن قرار داده و کناره و جلو عقب و در نهایت بالای آن را کاملا با نایلون حبابدار محافظ بپوشانید. اطمینان حاصل کنید که هیچ فضای خالی در کارتن وجود ندارد.

۴- آباژور

 

اباژور ها غالبا بزرگ و گرد هستند که بسته بندی آنها را سخت می کند. و اگر به درستی بسته بندی نشوند به راحتی از بین می روند.

نحوه بسته بندی:  سایه بان آباژور را درون نایلون حبابدار کاملا بپیچید به طوری که ذره ای از آن بیرون نباشد. سپس داخل آن را با کاغذ باطله پر کنید. (بهتر است از روزنامه باطله استفاده نکنید چون ممکن است به پرده آباژور رنگ دهد.

کارتن را با کاغذ پرکنید تا به کلاهک آباژور اجازه حرکت ندهید و دیگر چیزی روی آباژور قرار ندهید به جز کاغذ .

۵- شوینده های مایع

 

اغلب افراد خانواده شوینده های مایع مثل شامپو را بدون اینکه درست بسته بندی و مهر و موم کنند بسته بندی می کنند. که باعث نشتی و آسیب رسیدن به وسایل داخل و خارج کارتن می شود.

مواد آتش زا را بسته بندی نکنید.

نحوه بسته بندی:  ابتدا درب آن را برداشته سپس  یک تکه پلاستیک روی سر آن قرار دهید. بعد به آرامی درب آن را دوباره ببندید. با استفاده از چسب نواری درب را حکم کنید تا مطمئن شوید که باز نمی شود.  ابتدا آن ها را درون کارتن کوچک قرار داده و سعی کنید خیلی کارتن را سنگین نکنید. زمانی که کارتن پر شد و نه سنگین فضاهای خالی را با کاغذ پر کنید تا لیز نخورند.

حتما فراموش نکنید روی کارتن مواد شوینده بنویسید و برچسب بزنید تا با بقیه وسایل قاطی نشوند.

ما همیشه به برچسب زنی تاکید می کنیم و ممکن است به خاطر همین مسئله از اصرار ما بر برچسب زنی ناراحت شوید و رغبتی به برچسب زنی نداشته باشید اما زمانی که به خانه جدید می روید و با کارتن های برچسب خورده مواجه می شوید و زمان چیدمان شما نصف می شود، آن زمان است که به اهمیت این موضوع پی خواهید برد.

۶- بطری های شیشه ای

دوباره باید گفت که این بطری ها به راحتی نشتی می دهند یا می شکنند و وسایل داخل و بیرون جعبه را اسیب می زنند.

نحوه بسته بندی: از کارتن کوچک برای بسته بندی آنها استفاده نمایید و در بین آنها از کارتن های جدا کننده بطری یا کاغذ باطله و یا نایلون حبابدار محافظ استفاده نمایید. حتما تمامی فضای خالی کارتن را با کاغذ باطله پر کنید تا بطری ها در جا به جایی تکان نخورند.

۷- آینه

 

بزرگترین اشتباه در مورد بسته بندی آینه این است که اغلب آنها را در کارتن قاب عکس بدون هیچ محافظ و نایلون حبابداری قرار می دهند. اگر جلوی اینه روبه روی دیواره کارتن قرار بگیرد قطعا می کند.

نحوه بسته بندی:  حتما از یک کارتن صاف و تخت استفاده نمایید. دیواره کارتن را با کاغذ، حوله یا نایلون حبابدار بپوشانید. آینه را کاملا با کاغذ و نایلون حبابدار بپیچانید و در نهایت روی آن را با استرج پوشش دهید تا کاملا محافظت شود. آینه را داخل کارتن قرار دهید و تمامی فضا های خالی را با کاغذ باطله پر کنید.

۸- قاب عکس های شیشه ای

 

قاب عکس های شیشه ای در صورتی که به درستی بسته بندی نشوند به راحتی می شکنند و هیچ یک از ما نمی خواهیم که عکس های خاطره انگیزمان آسیب ببینند.

 

نحوه بسته بندی : یک کارتن اسباب کشی آورده و کف آن را با کاغذ یا حوله نرم بپوشانید. هر یک از قاب عکسها را به صورت جداگانه با نایلون حبابدار بپوشانید و یک یک درون کارتن به صورت عمودی قرار دهید. و بین هر کدام کاغذ باطله یا حوله نرم قرار دهید. و مطمئن شوید هیچ فضای خالی در کارتن وجود ندارد.

 

 

۹-وسایل صوتی و تصویری

 

 

دلیلی که اغلب باعث آسیب دیدن وسایل صوتی و تصویری می شود این است که افراد تکه های مختلف وسیله را باهم بسته بندی و در یکجا قرار می دهند و بین آن ها لایه محافظ قرار نمی دهند.

نحوه بسته بندی:  اگر ممکن است وسایل صوتی و تصویری را در کارتن های خودشان بسته بندی کنید. و اگر کارتن های فابریک خودشان را ندارید حتما از کارتن اسباب کشی محکم استفاده نمایید. کارتن را کاملا چسب زده از تمامی جهات تا محکم و آماده بسته بندی شود. سپس کف کارتن را با حوله نرم یا نایلون حبابدار پوشش دهید. هر قسمت از وسایل صوتی تصویری را به صورت جدا گانه با نایلون حبابدار پوشش داده و سپس با استرج دور آن بپیچید تا کاملا محکم شود.

۱۰-کتاب ها

 

این مورد بسیار تعجب آور می باشد و حتما تا الان با دیدن نام کتاب در لیست متعجب شده اید. اما کتاب ها هم به درستی بسته بندی نشوند به راحتی آسیب می بینند. زمانی که کتاب ها خیلی فشرده بسته بندی شوند لبه آنها برگشته و جلد آنها به راحتی خراب می شود. و همچنین اگرفضای خالیه زیادی درون کارتن باشد در هنگام جا به جایی و حمل دچار آسیب و پارگی می شوند.

نحوه بسته بندی: یک کارتن بسته بندی اثاثیه آورده و سپس کتاب ها را به صورت افقی قرار داده و کتاب های سنگین تر را ابتدا و کتاب های سبک تر را آخر سر روی ما بقی قرار دهید. رعایت اینکه بسیار هائز اهمیت است که کارتن را خیلی سنگین نکنید. اگر فضای خالی هم در کارتن وجود داشت آن را با کاغذ باطله پر کنید.

کاربر سایت

نویسنده کاربر سایت

More posts by کاربر سایت

ارسال نظر

هم اکنون تماس بگیرید(1811)